Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Moderacja procesów kreatywnych dla brokerów innowacji i innowatorów – jak prowadzić zespół do wymyślania twórczych rozwiązań
- Przygotowanie uczestników do roli moderatorów procesów kreatywnych, których celem jest wypracowanie twórczych i nieszablonowych rozwiązań dla zidentyfikowanych wyzwań/problemów;
- Zapoznanie z modelem pracy kreatywnej double diamond;
- Przećwiczenie w praktyce narzędzi do prowadzenia zespołowych procesów kreatywnych;
- Pokazanie procesu kreatywnego z perspektywy uczestnika i moderatora, tak by uczestnicy dobrze rozumieli zjawiska psychologiczne, które zachodzą podczas pracy twórczej;
- Wyposażenie w wiedzę i umiejętności, pozwalające inicjować i moderować procesy rozwiązywania problemów, bazujące na modelu double diamond.
Szkolenie skierowane jest do kadry centrów transferu technologii i uczelnianych spółek celowych, w szczególności brokerów innowacji/technologii oraz osób wspierających twórców, naukowców w procesie kreowania spółek spin-off. Szkolenie będzie także przydatne i wartościowe dla naukowców, którzy wspólnie ze swoimi zespołami planują komercjalizację opracowywanych rozwiązań. Prezentowane narzędzia ułatwią wspólne i efektywne wypracowanie założeń dla tego rodzaju przedsięwzięć.
Uczestnik:
- Zna podstawowe zagadnienia psychologii twórczości, które determinują efektywną pracę kreatywną;
- Zna narzędzia, które są wykorzystywane do prowadzenia efektywnego procesu twórczego;
- Zna najważniejsze pułapki, które mogą sprawić, że zespołowa praca twórcza zakończy się niepowodzeniem oraz zna sposoby radzenia sobie z nimi z pozycji moderatora procesu;
- Potrafi – jako samodzielny moderator – zaprojektować i przeprowadzić proces kreatywny dla siebie i dla grupy osób, z którymi współpracuje;
- Potrafi wspierać twórców w procesie twórczego opracowywania założeń dla spółek spin-off;
- Potrafi zastosować 6 konkretnych narzędzi pracy zespołowej przydatnych w procesie kreatywnym;
- Potrafi poprowadzić zespołowy proces pracy twórczej w taki sposób, żeby optymalnie wykorzystać potencjał kreatywny osób, z którymi współpracuje.
Szkolenie przygotowuje uczestników do efektywnego moderowania zespołowych spotkań, których celem jest wypracowanie twórczych rozwiązań dla wyzwań, z którymi zmaga się zespół lub organizacja. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się m.in.: jak zorganizować ko-kreacyjny proces pracy kreatywnej, jak przygotować zespół do generowania pomysłów, czy jak efektywnie poprowadzić burzę mózgów, a następnie wybrać i wdrożyć wartościowe rozwiązania. Poznają także największe pułapki, w które zdarza się wpadać osobom prowadzącym procesy kreatywne (wyjaśnimy m.in.: dlaczego nie należy rozpoczynać procesu kreatywnego od generowania rozwiązań; jak uniknąć ciszy podczas burzy mózgów; dlaczego efektywnego procesu kreatywnego nie da się zrobić w ciągu godziny, czy jak włączyć do generowania pomysłów osoby wycofane i introwertyczne).
Wspólnie rozłożymy proces twórczy na czynniki pierwsze i pomożemy uczestnikom zrozumieć, co zrobić by zaprojektowany przez moderatora proces pracy nad wyzwaniem w pełni wykorzystywał potencjał kreatywny współpracowników. Szkolenie jest nastawione na pracę warsztatową (ok. 80% czasu poświęcimy na praktyczne przećwiczenie omawianych narzędzi). Po jego zakończeniu każdy uczestnik otrzyma w e-book, stanowiący przewodnik dla moderatora procesów kreatywnych.
- Model procesu kreatywnego;
- Zasady budowania zespołów do procesów kreatywnych;
- Dwa typy myślenia i ich rola w kreatywności;
- Warunki dobrej inspiracji;
- Ideacja i jej charakterystyka;
- Burza mózgów typu stanfordzkiego, jako podstawa ideacji;
- Najważniejsze psychologiczne pułapki twórczego myślenia i współdziałania;
- Zasada „ilość przechodzi w jakość” – jej rola i zasadność w zespołowych procesach kreatywnych;
- Matryca „now-how-wow” jako narzędzie analizy i selekcji;
- Prototypowanie jako wsparcie procesu – czym jest, jak robić i czy warto;
- Najczęstsze błędy popełniane podczas moderacji i wskazówki jak ich unikać.
Łukasz Maźnica – stały współpracownik AGH w Krakowie, gdzie prowadzi zajęcia z Design Thinking dla studentów kierunków informatycznych. Ponadto moderator procesów kreatywnych i trener oraz praktyk Design Thinking & Service Design, wdrażający obie te metodologie we współpracy z różnorodnymi klientami. Współtwórca Hearts&Heads – agencji, wspierającej klientów w projektowaniu nowatorskich rozwiązań dostosowanych do potrzeb odbiorców. W ostatnich latach realizował projekty na zlecenie i we współpracy m.in. z: ABB Hitachi PG, Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych UJ, Stowarzyszeniem Metropolia Krakowska, Media Expert, VOX Meble, czy Fundacją GAP.
Posiadanie urządzenia obsługującego narzędzia do połączeń zdalnych, łącze internetowe, sprawny mikrofon oraz kamera w komputerze.